Wniesienie twórczego wkładu w tworzenie i transformowanie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu Inżynierii Komunikacyjnej w celu podnoszenia sprawności i jednorodności systemu komunikacyjnego w Polsce i Unii Europejskiej.
Transfer wiedzy z krajów Unii Europejskiej do Polski.
Transfer z Polski do krajów Unii Europejskiej.
Transfer wiedzy między nauką i praktyką.
Powinien uwzględniać dynamiczny wzrost udziału komunikacji w gospodarce naszego kraju.
Warto, aby zwracał uwagę na rosnący udział innowacyjnych rozwiązań w transporcie.
Dobrze znany w kręgach inżynierii, komunikacji i logistyki.
Ceniony za popularyzację nowoczesnych technologii z obszaru budownictwa, transportu i spedycji.
Klub jako propagator polskiej myśli technicznej , poszukujący i wdrażający innowacje z różnych dziedzin do obszaru inżynierii, komunikacji i logistyki.
Klub silny młodością i rozumny doświadczeniem.
Cel, do którego dążyć będzie Klub przez cały okres założony w Wizji, to możliwie szybki transfer technicznej wiedzy teoretycznej i praktycznej, która ma pomóc w rozwiązaniu pilnych problemów w Polsce z obszaru transportu.
Klub będzie korzystał z elektronicznych mediów, jako nośnika transferu wiedzy.
Klub będzie propagował transport multimodalny – pasażer płynnie się przesiada w trakcie swojej trasy wybierając różne środki lokomocji, ponieważ komunikacja jest ze sobą zintegrowana.
Klub będzie propagował wizję zero – zero dla wypadków w transporcie.
Program pracy Klubu na 2016 rok , to analiza stanu istniejącego w branży, zdefiniowanie problemów i propozycja ich rozwiązania.
Organizowanie wycieczek i konkursów.
Współpraca z magazynami SITK RP, Portalem Budownictwa Komunikacyjnego ViaExpert, magazynem Budownictwo i Prawo.
Organizowanie Seminariów i Konferencji na rok 2016. Klub będzie się starał o dotacje z Unii oraz o pozyskanie Sponsorów i Członków wspierających.
Klub zamierza zorganizować Konkurs „Pomnik Kultury Drogowej”
Dobrym przykładem Pomnika Kultury Drogowej, jest od 55 lat dobrze funkcjonująca aleja miejska o nawierzchni z betonu cementowego w miejscowości Wilga. Jest ona przykładem inżynierii drogowej z lat trzydziestych XX wieku – przykładem unikalnym w skali krajowej , który świadczy o bardzo wysokim poziomie kultury drogowej w Polsce w okresie międzywojennym.
Klub zamierza zorganizować wycieczki po ciekawych zabytkowych ale i nowoczesnych mostach, dworcach i lotniskach, które są przykładem rozwoju komunikacji.
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Warszawie