Plan działalności zarządu Oddziału w okresie końcowym kadencji w 2018 r.

Plan działalności zarządu Oddziału w okresie końcowym kadencji w 2018 r. (założenia)

Warszawa, dn.14 grudnia 2017r.

Kontynuacja podstawowych kierunków działalności statutowej i ich realizacja:

  • rozwój i zwiększanie znaczenia/prestiżu stowarzyszenia jako technicznej organizacji społecznej;
  • dbałość o postęp w branżach transportowych;
  • dbałość o interesy i potrzeby członków – inspirowanie ich aktywności.

Ponadto eskalacja działalności usługowej –źródło dochodu na potrzeby działalności statutowej.

Realizatorzy planu:

  • Członkowie Zarządu Oddziału oraz Pełnomocnik ds. marketingowych;
  • Sekcje oddziałowe: drogowa, kolejowa, komunikacji miejskiej, lotnicza i brd –programy własne;
  • Kluby i Koła podległe Oddziałowi – realizujące programy własne.
  1. Kontynuacja Forum Komunikacyjnego (we współpracy z BPMiT) wymiany poglądów na problemów transportu w stolicy;
  2. Szkolenia własne (Ośrodek Oddziału) i współorganizowane z MOIIB (formy: seminaria, szkolenia, prelekcje i wykłady oraz kursy zawodowe…)
  3. Seminaria i Konferencje naukowo- techniczne – zaplanowane
    • VI Forum Aglomeracyjne – Obsługa transportowa aglomeracji – luty, marzec;
    • Seminarium dla dzielnic – Problemy obsługi komunikacyjnej miasta - luty;
    • Realizacja programu inwestycji kolejowych w stolicy – seminarium –marzec;
    Konferencja i seminaria będą współorganizowane przez Koła/Kluby.
  4. Kontynuacja Konkursu Prac Dyplomowych z dziedziny transportu (przeprowadzono 6 edycji) oraz wsparcie konkursu na Wydziale Inżynierii Lądowej;
  5. Kontynuacja konkursu osiągnięć w szczególności zawodowych, finalizowanego oddziałową, symboliczną nagrodą indywidulaną i zespołową (Trylinka);
  6. Świadczenie usług przez Ośrodek Rzeczoznawstwa i Usług Techniczno-Ekonomicznych;
  7. Działania na rzecz postępu technicznego w branżach transportowych (poprzez opinie) oraz poprawy warunków pracy inżynierów (negatywnie warunkowanych skutkami „najniższej ceny” w przetargach)
  8. Wspieranie finansowe akcji/działań kół/klubów (zgodnie z akceptowanymi wnioskami).
  9. Bieżąca aktualizacja zmodernizowanej strony internetowej Oddziału (www.sitkwaw.hg.pl;);
  10. Imprezy i wycieczki techniczne (o ile będą chętni).

oraz Zorganizowanie i przeprowadzenie zebrania sprawozdawczo –wyborczego w marcu 2018 r. (komitet organizacyjny; kandydaci ze strony zarządu)

Plan finansowy zarządu – w przygotowaniu (po uzyskaniu wyników za IV kwartał).

Uwarunkowania realizacji planu:

  1. powodowanie/inspirowanie odpowiedniej (zapewniającej przychody dla pokrycia kosztów funkcjonowania) aktywności członków – podstawowe zadanie dla zarządu.
  2. bieżąca kontrola kosztów Oddziału z tendencją do ograniczenia kosztów stałych- ważniejsze kwestie:
    • zmiana usługodawcy księgowości;
    • przejście na bankowość elektroniczną (niezbędne przygotowania do wdrożenia);
    • rozliczanie kierownictwa Ośrodka wg zasady success fee (tj. proporcjonalnie do dochodu ze zleceń);
  3. Weryfikacja ryzyka strat podejmowanych inicjatyw przed wdrożeniem.

Propozycja terminów zebrań zarządu w 2018 r. do końca kadencji - czwartki:

  • 11.01;
  • 15.02;
  • 15 lub 22.03. – zebranie sprawozdawczo-wyborcze;