Plan działalności zarządu Oddziału w okresie końcowym kadencji w 2018 r.
Plan działalności zarządu Oddziału w okresie końcowym kadencji w 2018 r. (założenia)
Warszawa, dn.14 grudnia 2017r.
Kontynuacja podstawowych kierunków działalności statutowej i ich realizacja:
- rozwój i zwiększanie znaczenia/prestiżu stowarzyszenia jako technicznej organizacji społecznej;
- dbałość o postęp w branżach transportowych;
- dbałość o interesy i potrzeby członków – inspirowanie ich aktywności.
Ponadto eskalacja działalności usługowej –źródło dochodu na potrzeby działalności statutowej.
Realizatorzy planu:
- Członkowie Zarządu Oddziału oraz Pełnomocnik ds. marketingowych;
- Sekcje oddziałowe: drogowa, kolejowa, komunikacji miejskiej, lotnicza i brd –programy własne;
- Kluby i Koła podległe Oddziałowi – realizujące programy własne.
- Kontynuacja Forum Komunikacyjnego (we współpracy z BPMiT) wymiany poglądów na problemów transportu w stolicy;
- Szkolenia własne (Ośrodek Oddziału) i współorganizowane z MOIIB (formy: seminaria, szkolenia, prelekcje i wykłady oraz kursy zawodowe…)
- Seminaria i Konferencje naukowo- techniczne – zaplanowane
- VI Forum Aglomeracyjne – Obsługa transportowa aglomeracji – luty, marzec;
- Seminarium dla dzielnic – Problemy obsługi komunikacyjnej miasta - luty;
- Realizacja programu inwestycji kolejowych w stolicy – seminarium –marzec;
Konferencja i seminaria będą współorganizowane przez Koła/Kluby.
- Kontynuacja Konkursu Prac Dyplomowych z dziedziny transportu (przeprowadzono 6 edycji) oraz wsparcie konkursu na Wydziale Inżynierii Lądowej;
- Kontynuacja konkursu osiągnięć w szczególności zawodowych, finalizowanego oddziałową, symboliczną nagrodą indywidulaną i zespołową (Trylinka);
- Świadczenie usług przez Ośrodek Rzeczoznawstwa i Usług Techniczno-Ekonomicznych;
- Działania na rzecz postępu technicznego w branżach transportowych (poprzez opinie) oraz poprawy warunków pracy inżynierów (negatywnie warunkowanych skutkami „najniższej ceny” w przetargach)
- Wspieranie finansowe akcji/działań kół/klubów (zgodnie z akceptowanymi wnioskami).
- Bieżąca aktualizacja zmodernizowanej strony internetowej Oddziału (www.sitkwaw.hg.pl;);
- Imprezy i wycieczki techniczne (o ile będą chętni).
oraz Zorganizowanie i przeprowadzenie zebrania sprawozdawczo –wyborczego w marcu 2018 r. (komitet organizacyjny; kandydaci ze strony zarządu)
Plan finansowy zarządu – w przygotowaniu (po uzyskaniu wyników za IV kwartał).
Uwarunkowania realizacji planu:
- powodowanie/inspirowanie odpowiedniej (zapewniającej przychody dla pokrycia kosztów funkcjonowania) aktywności członków – podstawowe zadanie dla zarządu.
- bieżąca kontrola kosztów Oddziału z tendencją do ograniczenia kosztów stałych- ważniejsze kwestie:
- zmiana usługodawcy księgowości;
- przejście na bankowość elektroniczną (niezbędne przygotowania do wdrożenia);
- rozliczanie kierownictwa Ośrodka wg zasady success fee (tj. proporcjonalnie do dochodu ze zleceń);
- Weryfikacja ryzyka strat podejmowanych inicjatyw przed wdrożeniem.
Propozycja terminów zebrań zarządu w 2018 r. do końca kadencji - czwartki:
- 11.01;
- 15.02;
- 15 lub 22.03. – zebranie sprawozdawczo-wyborcze;